Tuesday, March 18, 2008

Tentang Onani

Ramai yang mengatakan bahawa hampir semua lelaki melakukan onani dalam hidupnya berbanding wanita yang kurang melakukannya. Onani adalah satu cara untuk melempiaskan nafsu syahwat dengan meransang alat kelamin sehingga inzal mani. Proses bagi lelaki mengeluarkan air maninya dengan cara melakukan onani adalah sama kaedahnya dengan melakukan persetubuhan iaitu mengeselkan kepala zakar sehingga menimbulkan kegelian dan akhirnya terpancut air mani. Dalam persetubuhan dengan isteri juga kepala zakar bergesel dengan bahagian dalam faraj isteri sehingga menimbulkan rasa geli dan akhirnya air mani terpancut.

Ramai orang juga memperkatakan tentang kesan melakukan onani khususnya oleh lelaki di usia muda tetapi belum ada kajian saintifik yang mengesahkannya (setakat yang saya tahu). Ada yang mengatakan tidak menjejaskan kesihatan dan tidak kurang juga yang mengatakan sebaliknya. Antara kesan yang dikaitkan dengan tabiat melakukan onani ialah mata rabun, sakit pinggang, hilang selera seks melalui persetubuhan normal, mati pucuk dan sebagainya.

Disamping itu pakar seks pula mencadangkan lelaki mengamalkan lakuan onani untuk mendapatkan kesan tahan lama. Ini kerana apabila seseorang itu melakukan onani dia dapat belajar dan mengetahui tahap ketahanan zakarnya dari terpancutnya air mani. Kaedah yang disyorkan ialah teknik start-stop. Seseorang itu akan melancap dan apabila hendak terpancut, dia mengenggam bahagian batang zakarnya berhampiran kepala agar air mani tidak terpancut.

Saya ada membaca dalam sebuah website tentang kesan melakukan onani di waktu usia muda. Kisahnya begini.

Halim (nama samaran) baru 5 bulan mendirikan rumahtangga bersama pasangannya yang telah dicintainya selama 3 tahun. Mereka tinggal di Klang, Selangor. Mereka amat bahagia sekali sehinggalah pada 2 bulan kebelakangan ini.

Halim telah menelefon kami untuk berjumpa untuk membeli Maxifirm. Semasa berhubung beliau ingin sangat berjumpa kami untuk mendapatkan maklumat dan kepastian mengenai kehebatan produk ini. Seperti yang telah dijanjikan, beliau datang ke pejabat kami pada hari Sabtu jam 11:30 pagi. Beliau nampak segak dan berbadan tegap. Tak hairanlah kalau ramai wanita tertarik kepadanya.

Beliau menceritakan masalahnya kepada kami. Beliau baru berkahwin selama 5 bulan. Sejak malam pertama lagi ‘senjata' nya tidak berupaya untuk menahan pancutan air mani dari keluar lebih dari 3 minit. Beliau mudah terangsang. Apabila mula bersama, zakarnya mampu untuk ereksi dan beliau seperti biasa bercumbu sebelum penetrasi. Tetapi apabila telah menghunuskan ‘senjata'nya itu, tak sampai 3 minit air mani sudah keluar. Bermacam cara telah dicuba, tetapi masih belum ada yang serasi.

Setelah terbaca mengenai maxifirm dalam sebuah majalah beliau menghubungu kami. Kami bertanya adakah masa lampaunya suka beronani. Beliau berkata memang dari remaja belasan tahun lagi beliau suka beronani. “Pantang lihat gambar wanita seksi, mesti ‘buat' punya” katanya. Oleh kerana selalu beronani, jadi rangsangan seksnya menjadi cepat sama seperti waktu onani dahulu. Tidak dapat dinafikan, bagi remaja yang selalu beronani akan menghadapi masalah ejakulasi pra matang ini. Beliau sekarang sudah banyak kali bergaduh dengan isterinya.

Setelah lebih kurang 3 bulan melayari bahtera perkahwinan, isterinya menjadi terlalu negatif dan mudah naik angin. Kadang-kadang, hanya kerana silap sedikit boleh menjadi pergaduhan besar terutama selepas ‘bersama' . Isteri ada menyuarakan tidak puas apabila ‘bersama' kepada beliau. Tetapi belum jumpa penawarnya. Kami pun menceritakan mengenai fungsi dan kelebihan produk Maxifirm supaya dapat membantu masalah yang beliau hadapi. Setelah beliau faham dan yakin beliau telah membeli sekotak Maxifirm.

Dua minggu telah berlalu tiba-tiba ofis kami telah dihubungi oleh Halim. Nadanya amat gembira sekali. Beliau menceritakan setelah memakainya untuk kali ketiga barulah ia dapat merasa kesannya. Zakarnya menjadi lebih tegap dan beliau mampu untuk mencapai klimaks selepas isterinya. Isterinya amat gembira dan menyarankan Halim supaya memakainya setiap kali bersama. “Saya dah jadi lelaki sejati bang, tiada lagi isteri kata badan je muscle tapi yang bawah lemah, lama tu boleh tahan” katanya gembira megakhiri perbualan.

No comments: